Heeft u een storing? Wat vervelend! Hieronder kunt u vinden wat u moet doen bij een storing.
Bij een storing is het belangrijk dat u weet wat voor systeem u heeft.
Wij hebben de volgende 3 systemen;
- Enphase parallel geschakeld systeem met micro omvormers
- SolarEdge parallel geschakeld systeem met een centrale omvormer
- Solis serieel geschakeld systeem met een centrale omvormer
Komt u er zelf niet uit. Geen probleem, stuur ons dan een e-mail met uw contactgegevens naar storing@solenergy.nl dan zullen wij zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Hieronder vindt u de meest voorkomende storingen. Een storing wilt u zo snel mogelijk verholpen hebben. Dat begrijpen we, daarom hebben wij deze pagina speciaal voor onze klanten gemaakt.
De omvormer staat uit
Als uw omvormer uit staat kan dat meerdere dingen betekenen. De meest voor de hand liggende reden is dat er te weinig zonlicht is. 'S avonds en in de winterperiode is er geen of weinig zonlicht. De omvormer heeft een bepaalde spanning nodig om aan te gaan, deze spanning wordt opgewerkt door zonlicht. Dus staat de omvormer uit, kijk dan eerst even naar buiten of de zon goed schijnt. Is dit niet het geval, maakt u zich dan geen zorgen en controleer het nog eens als de zon schijnt. Schijnt de zon wel, maar gaat uw omvormer niet aan en wekt u geen energie op, neem dan contact met ons op.Er brandt een rood lampje op mijn omvormer (Solis)
Als er op uw Solis een rood lampje brandt is er iets mis. Vaak staat er in het display een melding.- Staat er in het display 'Utility Loss' dan krijgt de omvormer geen storm van het net. Controleer of de aardlekschakelaar in de meterkast omhoog staat (aan). Is dit niet het geval, zet hem dan weer omhoog en de storing is verholpen.
- Staat er in het display 'Isolation Fault' dan bevindt er zich een storing op het dak. Zet de omvormer uit en schakel de aardlekschakelaar in de meterkast uit. Stuur een e-mail naar info@solenergy.nl met daarin uw gegevens en de foutmelding, dan nemen wij contact met u op om de storing te verhelpen.
- Staat er in het display 'PV Voltage Fault' dan is er iets mis met de DC bekabeling. Zet de omvormer uit en schakel de aardlekschakelaar in de meterkast uit. Stuur een e-mail naar info@solenergy.nl met daarin uw gegevens en de foutmelding, dan nemen wij contact met u op om de storing te verhelpen.
- Mocht er bij u nog een andere foutcode in het display staan, noteer deze dan en neem contact met ons op. Dan kunnen wij u voorzien van instructies.