fbpx

FAQs

Frequently Asked Questions


Bij een systeem van SolarEdge krijgt u op het moment dat er een storing is een melding in de app van SolarEdge. Brandt er een rood lampje bij de omvormer? Controleer dan altijd even of de aardlekautomaat in de meterkast is ingeschakeld. Als er een optimizer defect is of er een andere storing is, neem dan contact met ons op. Heeft u een storing met de verbinding, kijk dan onder het kopje 'SolarEdge wifi verbinding'.
Werkt bij u de app niet meer omdat u geen internet verbinding heeft? Reset dan uw router of modem, door 30 seconden de stekker uit het stopcontact te halen hierna zou de app weer moeten werken. Is uw Envoy aangesloten doormiddel van een LAN kabel, dan hoeft u alleen de LAN kabel in uw nieuwe router of modem te steken. De verbinding herstelt zich dan vanzelf. In de meeste gevallen is de Envoy aangesloten met een LAN kabel, tenzij de router of modem niet in de meterkast staat. Heeft u een nieuwe router of modem, of heeft u uw wachtwoord van uw internet gewijzigd? Dan moeten wij bij u langs komen om de verbinding opnieuw in te stellen. De kosten hiervoor zijn €75,-.
Werkt bij u de app niet meer omdat u geen internet verbinding heeft? Reset dan uw router of modem, door 30 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Hierna zou de app weer moeten werken. Heeft u een nieuwe router of modem, of heeft u uw wachtwoord van uw internet gewijzigd? Dan moeten wij bij u langs komen om de verbinding opnieuw in te stellen. De kosten hiervoor zijn €75,-. Is uw omvormer aangesloten doormiddel van een LAN kabel, dan hoeft u alleen de LAN kabel in uw nieuwe router of modem te steken. De verbinding herstelt zich dan vanzelf.
Als uw omvormer uit staat kan dat meerdere dingen betekenen. De meest voor de hand liggende reden is dat er te weinig zonlicht is. 'S avonds en in de winterperiode is er geen of weinig zonlicht. De omvormer heeft een bepaalde spanning nodig om aan te gaan, deze spanning wordt opgewerkt door zonlicht. Dus staat de omvormer uit, kijk dan eerst even naar buiten of de zon goed schijnt. Is dit niet het geval, maakt u zich dan geen zorgen en controleer het nog eens als de zon schijnt. Schijnt de zon wel, maar gaat uw omvormer niet aan en wekt u geen energie op, neem dan contact met ons op.
Als er op uw Hosola of SofarSolar een rood lampje brandt is er iets mis. Vaak staat er in het display een melding.
  1. Staat er in het display 'Utility Loss' dan krijgt de omvormer geen storm van het net. Controleer of de aardlekschakelaar in de meterkast omhoog staat (aan). Is dit niet het geval, zet hem dan weer omhoog en de storing is verholpen.
  2. Staat er in het display 'Isolation Fault' dan bevindt er zich een storing op het dak. Zet de omvormer uit en schakel de aardlekschakelaar in de meterkast uit. Stuur een e-mail naar info@solenergy.nl met daarin uw gegevens en de foutmelding, dan nemen wij contact met u op om de storing te verhelpen.
  3. Staat er in het display 'PV Voltage Fault' dan is er iets mis met de DC bekabeling. Zet de omvormer uit en schakel de aardlekschakelaar in de meterkast uit. Stuur een e-mail naar info@solenergy.nl met daarin uw gegevens en de foutmelding, dan nemen wij contact met u op om de storing te verhelpen.
  4. Mocht er bij u nog een andere foutcode in het display staan, noteer deze dan en neem contact met ons op. Dan kunnen wij u voorzien van instructies.
 
Als u een storing heeft dan ziet u dit in de Enlighten app. Mocht er een storing zijn, controleer dan altijd eerst of de aardlekautomaat staat ingeschakeld in de meterkast. Is dit het geval, neem dan contact met ons op. Heeft u een storing met de verbinding, kijk dan op de pagina 'Enphase wifi verbinding'.
Heeft u een Hosola of SofarSolar omvormer en werkt de wifi verbinding niet meer? Probeer dan eerst uw router of modem te herstarten door 30 seconden de stekker uit het stopcontact te halen. Zodra u dit gedaan hebt, schakelt u de omvormer uit door de zwarte knop onder de omvormer uit te zetten. Wacht 1 minuut en schakel de omvormer dan weer in. De verbinding zou nu weer moeten werken, en u kunt nu alles weer uitlezen in de app. Heeft u een nieuwe router of modem, of heeft u uw wachtwoord van uw internet gewijzigd? Dan moet u opnieuw verbinding maken met de omvormer. Stuur een e-mail naar info@solenergy.nl dan sturen wij u het stappenplan om opnieuw verbinding te maken. Komt u hier niet uit, dan kunnen wij dit ook voor u verzorgen. De kosten hiervan zijn €75,-.